Dag 4 en 5

22 augustus 2018 - Medan, Indonesië

Gisteren hebben we een rustig dagje gehad, was de dag dat we hebben uitgecheckt en Jakarta hebben verlaten. Om 20 uur vlogen met Guaruda Indonesia naar Medan op Sumatra.  We waren om 23.30 uur in het hotel. Bagage neergegooid en zijn we nog een eindje gaan lopen op zoek naar een eettentje. Zo'n 500 meter verderop was een local eethuis waar veel jongeren verblijven. Ze chillen en doen games op hun telefoon, niet veel anders dus als in Nederland, het enige verschil is dat hier geen alcohol wordt geschonken en gedronken. En ook geen frisdranken, alleen fruit sapjes, water, koffie of thee. Maar ze hadden heerlijke pisang goreng en kippenpoten.

Vandaag lekker uitgeslapen en hebben een museum bezocht verderop in de straat. Ze kijken je hier wel raar aan als je gaat wandelen, zij doen alles met de scooter. Verder hebben we de middag nuttig besteed en hebben ons reisplan gemaakt voor de komende week. Lekker in een bebek (eend) eettentje gegeten, eten was goed, maar de toillet was echt ranzig, ik had beter niet kunnen gaan... Bij elke hap denk je daar toch aan... waren net weer terug in het hotel en het komt nu met bakken de lucht uit.

Morgen worden we om 7.00 uur opgehaald door een taxi chauffeur, welke ons de hele dag gaat rijden. We gaan een zelfgemaakte tour Karo Highlands en lake Toba maken. We gaan eerst naar het bergdorp Brastagi en bezoeken daar twee vulkanen, Sibayak en Sinabung en en dan naar een fruitmarkt. Vandaar naar een dorp hoog in de bergen, genaamd Dokan. Dan weer verder naar de Sipisopiso watervallen, welke uitmond in het Tobameer. En dan weer huis (Hotel)waarts. Een lange dag van ongeveer 12 uur onderweg.

Zo tas pakken en vroeg naar bed, welterusten en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl