Dag 26 en 27

13 september 2018 - Bandung, Indonesië

Goedemorgen,

Alweer de laatste dag om nog iets te ondernemen.  Gisteren een rustdag ingepland,  ging nog niet vanwege Emiel zijn rug. Maar we hebben een mooi hotel uitgekozen met een zwembad op de 11e verdieping, dus lekker gezwommen en geralaxed. In het begin van de middag waren wij de enige gasten, maar tegen 16 uur kwamen er ook andere gasten, voornamelijk moslims.  Zij zwemmen allemaal, zowel dames als heren, jong en oud, in kleding. Dat is toch best een raar gezicht. Maar ze vonden mij natuurlijk nog veel raarder, dan sta je daar in je badpak en zij helemaal in vol ornaat..... dat voelt toch best erg naakt. Wat ik persoonlijk dan wel heel hypocriet vind is dat de mannen je ongegeneerd blijven aanstaren en zelfs proberen met je op de foto te gaan. Als dat dan niet lukt, dan nemen ze gewoon een foto van je. Terwijl hun eigen vrouwen volledig bedekt zijn.... tja, dan heb ik toch echt problemen met het begrijpen van een geloof. Ieder zijn ding hoor, totaal geen problemen mee, maar het is dan echt verre van respectvol.

Vandaag worden we opgehaald door een chauffeur, hebben weer een auto gehuurd, en gaan we naar de thee plantages van Malabar.  Deze liggen op ongeveer 2 uur rijden van Bandung. Daar gaan we kijken hoe mijn dagelijkse drankje wordt gemaakt 😉.

Spreek jullie later weer!

1. Maaike:
    13 september 2018
    Heel veel plezier vandaag. En alvast een veilige reis naar huis! XXX
  2. Ellen:
    13 september 2018
    Laatste dagje alweer joh! Toch snel gegaan... Neem ff lekkere thee om de komende woensdagmiddagen door te komen! 😂
    Goede reis en zie jullie wel weer verschijnen in de straat! X
  3. Maud:
    14 september 2018
    Fijn dat jullie weer thuis komen en een veilige vlucht.Een dikke kus.