Dag 14 , 15 en 16

1 september 2018 - Penara Kebun, Indonesië

Goedemorgen,

We hebben een zeer primitief huisje zonder tv of airco. Maar wel een balkon met hangmat. Lekker, en als je daar uit valt lig je gelijk in de zee, haha, wat een uitzicht.  Even helemaal niets gedaan, heerlijk gezwommen, gesnorkeld en gerelaxed, heerlijk! Het is hier super mooi, een azuurblauwe zee, met een zicht van 30 meter onder water, veel koraal en annemoon met clown vissen zo ook een mureen, maanvissen, Lyon fisch, prachtige  papagaai vissen met alle kleuren van de regenboog van klein tot groot, geep, en vliegvissen gezien. Alsof je in een aquarium zwemt.

Emiel heeft gisteren een scooter gehuurd en is over het eiland gaan crossen, ik ben niet mee gegaan, had hoofdpijn en ben lekker bij complex Julia gebleven. Emiel heeft zijn bochtenwerk weer kunnen oefenen, zeer scherpe haarspeldbochten. Afwisselende landschappen van bergen en jungle met altijd wel uitzicht op de zee. Een mooie waterval gezien en bij gezwommen. Tevens op het 0 km punt geweest, dit is het noordelijkste punt van Indonesië.  Vanaf dit punt hebben ze Indonesië gemeten. Ook weer een hoop apen gewoon op de weg gezien, makaken. En een varaan. Hati hati, Emiel komt er aan, lekker links rijden, was hij al gewend in Nederland, haha...

Vandaag weer lekker gerelaxed en gesnorkeld. Morgen gaan we weer terug met de boot (hoop nu de snelle boot) naar Banda Aceh. Daar blijven we twee nachten. Hier is in 2005 een enorme tsunami geweest, waarbij 100.000 mensen zijn omgekomen. Uit respect, zijn er door de moslims, op het eiland waar nu zitten, geen commerciële activiteiten op elke vrijdag tot 12.00 uur, ter nagedachtenis aan de overledenen. Met deze informatie kunnen wij het nu niet laten om in Banda Aceh, waar een museum is gebouwd, deze te bezoeken.

Van hieruit zullen we een vlucht nemen naar waarschijnlijk Jokjakarta.

Vanaf morgen zullen er weer meer en langere verhalen volgen 😉.