Dag 12 en 13

30 augustus 2018 - Penara Kebun, Indonesië

Goedemorgen, we zijn goed aangekomen hoor, beetje laat, maar anders hadden jullie het allang gehoord via de media 😉. We zitten nu op ons balkon met uitzicht op de baai, wat is het hier mooi.

Gisterenochtend heel vroeg opgestaan en ons naar de luchthaven laten brengen. Daar ingecheckt, moesten we voor onze koffers, omdat ze van hard kunststof waren, naar een andere balie om ze daar af te geven, heel vreemd, maar prima. Op het bord gekeken vanaf welke gate we zouden vertrekken, en eerst nog even koffie en thee gedronken en een soort van saucijzenbroodjes gegeten als ontbijt. Zaten we bij gate 8, wat het bord ons aangaf, te wachten en te kletsen. Maar op de een of andere manier was ik niet relaxed, er klopte iets niet, maar geen idee wat. Tot ik ineens op de boarding pas keek en daar gate 7 zag staan..... oeps. Gevraagd aan de mensen daar of het vliegtuig bij gate 8 naar bandah Aceh gaat, maar nee dus..... heel vlug naar gate 7 gelopen, was er gelukkig naast, waar ze al aan het boarden waren.... wat een geluk toch weer. Dus toch in bandah Aceh aangekomen 🤣. We hoefden ook niet mee te steppen en een parachute was niet nodig. Het was een prima vliegtuig Boeing 737, genoeg beenruimte (niet echt nodig met onze lengte 😁), maar toch wel fijn. Het was maar een uurtje vliegen, maar voor zo weinig geld, daar kunnen we niet eens een treinkaartje voor kopen retourtje Gouda - Amsterdam. Het kostte ons 68 euro totaal, dus voor beide.... tsss...

Vanaf de luchthaven een taxi genomen naar de haven, waren er snel. Daar wilde we een ticket kopen voor de snelle boot, duurt dan een uurtje varen. Maar die was net weg en de volgende snelle boot zou om 16 uur komen, en we waren er om 10.15 uur. Maar om 10.30 uur zou er een langzame boot, duurde dan twee uur varen, komen. Ach ook prima, beter dan te blijven wachten. Dus ticket gekocht, kon een economic kaartje kopen of een 1e klas kaartje, deze was twee keer zo duur. Nou doe die duurdere maar, zeiden we. Jullie moeten je wel haasten, want de boot vertrekt zo, wij snel naar het water. Toen we de boot zagen, een afgekeurd Europees schip, vol met roest... tja toen kregen we onze bedenkingen even. Maar goed, willen toch naar de overkant en deze vaart 4x per dag uit of zo, dus gewoon aan boord stappen en bovendeks blijven. Daar ontmoette we een Engelse gozer, die aan het backpacken was, hij wilde in twee jaar de wereld rondreizen. Leuke gesprekken gehad. Toen de boot wegvaarde, klonk er zo'n hoorn als op een cruise schip, love boot.. . Hahaha... dat was echt komisch om te horen.

Maar wat echt grappig was aan het verhaal, dat de plaatsen allemaal dezelfde waren, dus geen economic of 1e klas, hahahaha..... We zijn gewoon zwaar genaaid, hahaha... hun dag ook weer goed en wij hebben € 3,60 teveel uitgegeven.....Gelukkig waren de reddingsboten goedgekeurd tot 2019.... pfff dat was even een geluk 😂.

Aangekomen op Pulau Weh,  stonden alle taxi chauffeurs alweer klaar om ons ergens naar toe te brengen. Ik vergeet vaak te onderhandelen, dus ook deze chauffeurs zijn dag was weer goed 😏. Na drie kwartier rijden stopte hij en zei, verder moeten jullie lopen, ik kan niet verder komen naar jullie accomodatie.  Oké??? Hoelang is het lopen dan? Oohh... 200 meter, 10 minuutjes. Dus wij met onze koffers 🤣 lopen over een zandpad, trapjes op, stukje omlaag, vragen, nog steeds goed voor bungalow Olala? Yes, no problem , about 200 meters, not so far anymore.... eerst maar een colaatje gedronken aan de baai, wat is het hier mooi. Toen de laatste 200 meter gekluunt en daar was bungalow Olala café. Huisje aangewezen gekregen, en ja, wat een prachtige plek. De bungalow is back to basic, maar gelukkig wel met een Europese wc en geen hurk wc. Een bed met klamboe, geen airco, maar een ventilator, gelukkig valt de stroom hier niet zo vaak uit, een wc en douche (met alleen koud water) in één, en dat was het. Maar echt een top locatie. Heerlijk in een hangmat genieten van de sterrenhemel gisterenavond. Wauw!! Lekker douchen doen we later wel weer 😉.

Vanochtend wakker geworden en keek vanuit het bed naar buiten en zag een prachtige rode gloed van de opkomende zon,  de hemel op aarde.

Nu gaan we lekker ontbijten en kijken we wat we vandaag gaan doen. Jullie slapen nu nog, maar voor zometeen, goedemorgen er begint weer een nieuwe mooie dag! ☀️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maaike:
    30 augustus 2018
    Deze vakantie kan goedkoper hoor Sas!! Beter onderhandelen, hahaha.
    Wat een super verhaal weer. Heel veel plezier!
  2. Linda Wink:
    30 augustus 2018
    Goedemorgen vanuit Griekenland!!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat een mooie foto's. Geniet ervan daar!!

Liefs van ons